Контакт-центр: +38 (044) 393-00-00 +38 (0482) 307-500
Швидка допомога (Одеса) +38 (0482) 343-062 +38 (067) 7343-062 +38 (099) 9343-062

20 років як один день

Олексій ДМИТРУК

У кожній галузі людської діяльності є свої найкращі приклади якості. У виноробстві — це французькі вина, в фінансовому середовищі — це швейцарська банківська система. В Одесі вже 20 років стандартом високої якості надання медичної допомоги є служба швидкої допомоги Into-Sana.

Швидка допомога Into-Sana почала свою роботу 1 квітня 1995 року. Перша машина була розміщена в Одеському морському порту. Згодом кількість бригад збільшилася, а сфера діяльності швидкої допомоги розширилася. У 1996 році вона вже обслуговувала Іллічівський порт, потім були відкриті підстанції на селищі Котовського і Черемушках.

Розповідає Ольга Бородіна, диспетчер служби швидкої допомоги Into-Sana:

З самого початку я прийшла працювати до відділу, який донині називають «серцем» Into-Sana — у Центральну диспетчерську Служби швидкої медичної допомоги. Пам'ятаю, як починали роботу в невеликій кімнаті на території медпункту Одеського порту. З яким хвилюванням ми тоді рахували виклики: «Вчора було 5 викликів, а сьогодні — вже 7!» Зараз за зміну трапляється до 100 викликів! І кожен — це окрема історія, сповнена страждання і прохання про допомогу. Саме тому в диспетчерській цілодобово чергує відповідальний лікар, який допомагає пацієнтові детальною порадою, поки машина їде до нього. Середній час прибуття бригади на виклик — 5–10 хвилин, і в цей час необхідно підтримати пацієнта, допомогти йому заспокоїтися. Людям допомагає впевненість у нашій роботі: вони знають, що наша допомога дійсно швидка.

Розповідає Геннадій Баланюк, старший фельдшер компанії Into-Sana:

1 червня 1996 року — моє перше чергування на швидкій допомозі Into-Sana. Відкрилася перша міська підстанція — на вулиці Генерала Петрова. В роботі у всьому хотілося відповідати тій особливості, якій я зрадів з перших днів роботи в Into-Sana. Постійне вдосконалення кожної деталі! Ми самі робили укладання та касети для ампул, щоб блискавично дістати потрібні ліки, не розбити ампули в дорозі, не пошкодити на адресі, щоб будь-який фельдшер завжди мав у руках однаково зручний інструмент.

Спочатку працювали на автомобілях «Mazda» з апаратурою, доступною на пострадянському просторі. У 1999 р. в Into-Sana з'явилася перша в Одесі швидка допомога на базі автомобілів «Mercedes Benz», оснащена обладнанням європейського класу.

У рубриці «Один день з життя» правильно починати розповідь з початку робочого дня. Але як це зробити в розповіді про службу, робота якої безперервна? Вранці, о 7:45 відбувається лише передача зміни. Бригади, які працювали всю ніч, йдуть відпочивати, а на посту їх замінюють співробітники зі «свіжими» силами. Так було влітку 1999 р. Був чудовий теплий день ...

Розповідає Володимир Реус, керівник приймально-діагностичного відділення Into-Sana (у 1999 р. — лікар служби швидкої допомоги Into-Sana):

У диспетчерську надійшов виклик від молодої мами на проспект Шевченка з приводом до виклику: «зупинка дихання у дитини». Після годування грудьми дитина не відригнула повітря, що потрапляє при годуванні разом з молоком. За деякий час, підійшовши до ліжечка, мама побачила, що дитина не дихає. Спочатку на виклик приїхала бригада інтенсивної терапії (існує поділ на бригади інтенсивної терапії та бригади кардіологічної допомоги). Вони почали проведення реанімаційних заходів — відсмоктування блювотних мас, штучне дихання. Дотримуючись правил надання допомоги у вкрай складних ситуаціях, викликали на допомогу другу бригаду — кардіологічну, в складі якої був я. Коли ми приїхали, у дитини настала клінічна смерть (були відсутні дихання і серцебиття). Проте ми продовжили боротися за життя маленького пацієнта. Досі пам'ятаю, як робив масаж серця, затискаючи маленьке тільце між вказівним і великим пальцем руки. Однак непрямий масаж серця й інтубація результату не дали. Тому було прийняте рішення провести дефібриляцію. Почали з найменшої «дитячої» дози. Раз — нічого, другий — теж немає результату. Залишалося тільки підвищити дозування до «дорослого» рівня. І, диво! Дитяче серце знову забилося, почало відновлюватися дихання. Маленький пацієнт терміново був доставлений у реанімаційне відділення, і після проведення додаткових реанімаційних заходів його життю вже нічого не загрожувало.

Дуже часто люди самі не можуть оцінити, наскільки вони потребують медичної допомоги. І тут дуже важливу роль відіграє увага лікаря до обстановки навколо пацієнта, його оточення, а також інших, на перший погляд, малозначних чинників.

Розповідає лікар служби швидкої допомоги Леонід Глухенький:

Літня пара, посварилися, всяке буває в сімейному житті. Дружині стало погано. Чоловік викликав швидку. Після огляду був поставлений діагноз, досить поширений у наші дні — гіпертонічний криз. Був наданий комплекс необхідної медичної допомоги, і тут нашу увагу привернув чоловік. Блідий, тримається за серце, нервує. Запитуємо: «Як Ви себе почуваєте?» — «Я, — каже, — так рознервувався, може, подивитесь мене? Укольчик зробите?». Огляд виявив підвищений тиск, а ось серцевий ритм навів на більш серйозні підозри. Зробили кардіограму, і в результаті дослідження виявили інфаркт! Пацієнт терміново був госпіталізований, і завдяки своєчасній діагностиці та допомозі, скоро почав одужувати.

Швидку допомогу дуже часто розглядають як «одномоментну» допомогу: виключити загрозу життю, усунути симптоми, полегшити стан пацієнта, за необхідності транспортувати в стаціонар. Але уважність до пацієнта, «зайва» перевірка різних показників його стану не раз відіграла свою вирішальну роль.

Розповідає лікар швидкої допомоги Наталія Винник:

Близько 12 ночі надійшов виклик. Привід — «висока температура у дитини». Приїхали. Дівчинка трьох років, температура за 39, гіперемія зіву, виділення зі слизової носа, у легенях хрипів не виявлено, лікування проходить удома вже третю добу. Звичайна респіраторна інфекція. Ввели жарознижувальне. У міру зниження температури продовжуємо спостереження за дитиною, стежимо, щоб дівчинці давали пити більше рідини. На питання про спосіб лікування мама сказала, що лікує дочку переважно сиропами. Під час розпитувань про поведінку дитини мене насторожила згадка про те, що зараз, у зв'язку з захворюванням, дівчинка п'є мало води, але у звичайному стані п'є дуже багато. Промайнула підозра, і ми, враховуючи, що дитина має надмірну вагу, вирішили провести експрес-аналіз сечі на глюкозу. Про всяк випадок. Аналіз виявив позитивний результат. Далі провели аналіз крові глюкометром, яким завжди оснащені наші бригади. Прилад показав рівень глюкози 20 ммоль/л! Це говорить про значне перевищення цукру в крові. Потім був діагностований цукровий діабет. Такі результати аналізу дозволили наполягти на терміновій госпіталізації, адже без відповідного лікування, та ще на одних сиропах з високим вмістом цукру, результат міг бути плачевним.

Час минає, і служба швидкої допомоги продовжує вдосконалюватися. Сьогодні обладнання служби швидкої допомоги Into-Sana — це реанімобілі класу «С» (найвищий клас за міжнародною класифікацією), укомплектовані новими дефібриляторами «Metrax», електрокардіографами з можливістю автоматичної передачі кардіограми по каналах зв'язку безпосередньо в клініку, системами штучної вентиляції легенів і сучасними засобами іммобілізації пацієнта.

Високий рівень оснащення автомобілів Into-Sana забезпечує безпеку транспортування пацієнтів не тільки в межах міста, але і на великі відстані, зокрема і за кордон. І, звичайно ж, служба швидкої допомоги Into-Sana — це бригади висококваліфікованих фахівців, завжди готових прийти на допомогу вчасно.

Відгуки про лікарів