Контакт-центр: +38 (044) 393-00-00 +38 (0482) 307-500
Швидка допомога (Одеса) +38 (0482) 343-062 +38 (067) 7343-062 +38 (099) 9343-062

Дмитро Луфер, операційний директор клініки INTO-SANA: «Ми станемо найвисокотехнологічнішою та найсучаснішою клінікою в Україні»

Його завдання полягає в тому, щоб усі процеси відбувалися без збоїв, а пацієнти тільки дивувалися злагодженій роботі всієї команди. Дмитро Луфер прагне, щоб INTO-SANA залишалася найбільшою і найзатребуванішою клінікою в Україні й разом з тим ставала все більш технологічнішою. І для цього він готовий докласти чимало зусиль.

- Розкажіть, будь ласка, про ті зміни, які відбудуться в роботі клініки найближчим часом. Які переваги вони принесуть пацієнтам?

- У нас зараз іде робота над цілою низкою проектів. Займаємося впровадженням електронної медичної документації, щоб піти від паперових карток як носія інформації. Потім візьмемося за створення персональних кабінетів. Це, по суті, особисті електронні медичні картки з доступом для їх власника та лікаря до результатів досліджень і консультацій з можливістю вносити результати попередніх досліджень. В особистому кабінеті пацієнти нашої клініки будуть бачити призначення лікаря, графік прийому медичних препаратів і навіть зможуть встановити нагадування про час прийому таблетки. Для зручності буде існувати можливість інтеграції особистого кабінету зі смартфоном і календарем. Як тільки буде завершений перехід на електронну документацію, увесь цей проект реалізується дуже швидко.

Ми вже змінили сайт і будемо намагатися, щоб він був максимально корисним - не як рекламна сторінка клініки, а як джерело потрібної інформації для людей. Будемо там розміщувати статті, написані нашими лікарями, присвячені найбільш гострим темам.

Ще в нас є плани запуску освітнього проекту. Ми хочемо організувати навчання для людей з хронічними захворюваннями. Наприклад, для людей з цукровим діабетом, для тих, хто переніс інсульт тощо.

Наприкінці 2013 - на початку 2014 року запустимо електронну систему управління чергою, щоб зробити обслуговування пацієнтів ще швидшим, а черги - меншими. З початку 2014 року ми плануємо закінчити реконструкцію будівлі на вул. Королева в Одесі. Це буде ще одна поліклініка для дорослих і дітей. Хочемо, щоб вона стала гарною альтернативою державній поліклініці: без черг, з грамотними лікарями й хорошим устаткуванням.

- Сучасність вимагає, щоб усе управлялося та контролювалося комп'ютерними програмами. Як ви з цим справляєтеся в умовах, коли повинна залишатися ще й паперова документація?

- Це одна з найбільших частин моєї роботи - інформатизація бізнес-процесів у компанії. Не можу сказати, що ми вже на фінішній межі. Цей процес щодо нескінченності за часом схожий на IT-технології, адже вони постійно розвиваються. Без інформатизації неможливо розуміти, що відбувається в компанії. Зараз IT - єдина можливість вести адекватний облік та обробку інформації. Ми розгорнули єдину інформаційну систему та впровадили її в усіх відділеннях, зібрали дані з раніше розрізнених систем. У нас вже є база пацієнтів та медична документація в електронному вигляді (правда, поки що не вся), розпочато формування цифрового архіву зображень (рентгена, КТ, УЗД тощо).

Ми об'єднали всі підрозділи в загальну інформаційну мережу. При цьому ми збережемо паперовий носій, оскільки цього вимагає закон. Ми будемо друкувати, підписувати й зберігати ці папери, але не будемо їх використовувати в щоденній діяльності, оскільки будь-який надрукований документ не підлягає подальшій обробці. Найближчим часом ми також запустимо систему ідентифікації клієнтів за картками зі штрих-кодами, що значно прискорить обслуговування. Ми розраховуємо стати найбільш технологічною клінікою в країні та в сфері використання IT-технологій.

- Ви зможете забезпечити збереження особистої інформації?

- У медицині питання конфіденційності актуальне завжди. До картки пацієнта в будь-якій лікарні та поліклініці має доступ одразу кілька людей. Уся особиста інформація захищена законами про захист персональних даних і про лікарську таємницю. Мені здається, що охороняти сервер з інформацією набагато простіше, ніж архів з паперовими документами. Справа в тому, що в архіві неможливо простежити, хто запитував і переглядав відомості. А в комп'ютерній системі видно чітко, який лікар і які дані дивився. Більш того, така система дозволяє розмежовувати доступ. Наприклад, адміністратор бачить тільки найменування послуг, наданих пацієнтові. Лікарі - тільки медичну інформацію, бухгалтер - тільки фінансову. А в паперовій картці вся інформація доступна будь-кому, хто в неї зазирне.

Різноманітні програмні рішення для цього в Україні настільки ж доступні, як і на заході. Інше питання, що наші лікарі поки не звикли до смартфонів і планшетів. Довгий час медпрацівникам не потрібно було втягуватися в інформаційний процес. Але часи змінилися. Зараз тенденція така, що лікарям необхідно дедалі більше залучатися до процесу не тільки використання, але й створення медичної документації. Тільки лікар знає, які послуги він надав пацієнтові. Тому він і повинен вносити всю інформацію в систему. Ми навчаємо наших фахівців роботі з комп'ютерною системою. Розповідаємо, показуємо, пояснюємо. Коли медики розуміють, що вигідно мати всю інформацію в комп'ютерній базі, що згодом такими даними зручніше і швидше користуватися, вони активніше залучаються до інформатизаційного процесу обслуговування пацієнтів.

- Ви стежите за новинками на ринку медичної техніки?

- Бути експериментаторами в медицині досить дорого. Коли виходить щось нове на ринок, спочатку його «обкачують» у великих дослідних інститутах. Потім іде впровадження в великих клініках на Заході, і за якийсь час приходить до нас. Принципових інновацій у виробництві медичного обладнання останнім часом у всьому світі не спостерігається. Швидше йде процес вдосконалення тих апаратів, які вже є. Це вдосконалення технологічне: апарати менше споживають електроенергію, терміни дослідження зменшуються, якість картинки й методи зберігання даних поліпшуються. Це допомагає, але кардинально не змінює суть процесів.

INTO-SANA - багатопрофільний заклад. Наше завдання, щоб наявне обладнання задовольняло більшість звернень наших пацієнтів і допомагало виявити ті випадки, коли потрібна допомога у спеціалізованому закладі. У нас є плани з оновлення парку і на цей рік, і на наступний. Ми вже оновили УЗД-апарати. Очікуємо поставки ендоскопічного обладнання. Встановили новий лазерний літотриптер (пристрій для дроблення каменів у нирках). Такий підхід дозволить надавати нашим клієнтам нові послуги, яких поки ще немає в Одесі, а так само зберігати високу якість рутинних процедур.