Реформа швидкої допомоги — шляхи оптимізації послуги
Ми багато чуємо про реформу швидкої медичної допомоги, і вона впроваджується з 2013 року. Але досвід приватних медичних установ у цьому питанні випереджає державну медицину. І з точки зору Володимира Лашина, керівника Служби швидкої допомоги Into-Sana, незаслужено ігнорується.
Міністерство охорони здоров'я вважає, що всі машини швидкої допомоги, всі бригади повинні бути однаково укомплектовані. Таким чином, у недалекому майбутньому зникнуть спеціалізовані бригади. Але реальність України така, що рівень зносу машин ШМД сягає 85%, а з обсягами фінансування замінити застарілі машини за рік неможливо.
Наступний момент, який викликає сумніви у медиків, полягає в тому, що диспетчер, який приймає по телефону виклик, повинен на цьому етапі визначити необхідність негайного виїзду на адресу або відтермінованого. Медики, які роками працюють у невідкладній медицині скажуть, що це малоймовірно. Оцінити дистанційно критичність ситуації при схожості багатьох симптомів, розгубленому стані близьких і навантаженні на диспетчерську службу неможливо в принципі. У цьому випадку в руках диспетчера опиняється життя людини і право вирішувати, наскільки вона потребує медичної підтримки.
«Реформа швидкої допомоги в Україні незріла, — коментує Володимир Лашин. — Ми намагаємося перейняти чужу, не найбільш вдалу модель невідкладної медицини. Але ж у нас є вже досить серйозний досвід вітчизняних приватних медичних компаній, що працюють по-іншому, на відміну від державної служби швидкої допомоги. І ми готові ним ділитися на благо наших співвітчизників».
Страхова медицина — це суворо регламентований договором між застрахованим і страхувальником продукт. І компанія, яка хоче отримати лояльного клієнта, прагне надати найкращу якість послуги, несе за неї юридичну відповідальність. Тому навіть у найскладніших випадках не може бути й мови про складнощі доїзду до потерпілого, відсутність необхідних препаратів у аптечці або непрофесіоналізм співробітників.
Період, за який ми повинні приїхати на адресу, обсяг наданої допомоги, оформлення медичної документації на адресі — все вказується в страховому договорі. Клієнт абсолютно впевнений, що всі умови будуть виконані, у випадках гострих катастроф зі здоров'ям (інсульт, інфаркт) на постійному зв'язку з бригадою буде профільний фахівець, компанія організує «зелений коридор» від адреси до операційної зали. Тільки при виконанні цих умов приватна медична компанія буде нарощувати клієнтську базу, а значить, реалізовувати свій потенціал.
І наш досвід може і повинен бути використаний при проведенні медичної реформи. Його застосування було б корисним для державної медицини і для впровадження оптимальної системи невідкладної допомоги, і для розробки ефективної страхової моделі.